söndag 24 juli 2011

Brat Camp


Jag lämnade Kid är hos Irene i Bohus i torsdags för en intensivkurs i social träning. Hon är inte direkt blyg, Kid... Om man blir nedsläppt i en stor flock där man inte känner någon på ett ställe man inte minns att man varit kanske en naturlig reaktion hade varit att gömma sig och försöka utvärdera läget litegrann? Inte Kid, hon travade runt som om hon ägde stället och hann med sina första hakhöjningstävlingar och efterföljande utfall innan jag hunnit därifrån... Suck. Hon är en liten primadonna den där pälskorven...

Nu efter ett par dagar verkar hon ha lugnat ner sig lite, allt flyter på och hon är gladare. Strax ska jag Märta och Mette-Marit sätta oss på bussen för att stegvis börja återförena flocken. Det blir tomt här hemma med bara Bosse och lillsorken, men det är ju högst temporärt! Jag undrar vad de tänker de små liven... som vi ställer till det för dem! En kortsemester i Bohus är knappast ett straff, jag tror nog jag kommer få muta rätt hårt för att få hem tjejerna sen. Här i lägenheten är de inte direkt bortskämda med gigantiska utehagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar